Aankoop

Het zoeken naar en kopen van een woning

Het aankopen van een nieuwe woning is voor veel mensen iets dat men maar een paar keer in het leven meemaakt. Hoewel de woningmarkt, onder andere door de komst van het internet, een stuk transparanter is geworden blijft het voor de meeste mensen toch vaak een tijdrovende, enerverende en vooral emotionele uitdaging om geschikte woonruimte te vinden. Met name het filteren van alle informatie van het overweldigende aanbod van koopwoningen tot met het zoeken naar de juiste notaris blijkt in praktijk een zware opgave naast de verplichtingen en volle agenda's van alledag. Als NVM makelaar kunnen wij u uiteraard helpen bij deze (of enkele van deze) lastige vraagstukken.

Afhankelijk van uw wensen kunt u kiezen voor een begeleiding van het gehele traject (full service) of slechts voor enkele onderdelen van dit traject (deeldiensten).

Wat u als klant van ons kantoor allemaal mag verwachten bij de aankoop van een woning en welke mogelijke deeldiensten wij u op dit vlak kunnen bieden vindt u hieronder.

Onze dienstverlening bij het aankoopproces

Wat kunt u van ons verwachten bij de aankoop van een woning:

Bespreken en in kaart brengen van uw woonwensen:

Het opstellen van uw woonwensen is de basis van de zoektocht naar een geschikte woonruimte. Wij kunnen u hierbij informeren over de specifieke woningtypen van verschillende wijken, aanwezigheid van scholen, winkelaanbod, openbaarvervoersverbindingen. Verder kunnen wij op basis van uw wensen en bestedingsruimte helpen met het maken van een selectie welke wijken voor u het meest geschikt zijn voor het zoeken van een woning.

Opstellen van een zoekprofiel:

Als wij met u de woonwensen in kaart hebben gebracht stellen wij op basis hiervan een zoekprofiel op. Dit zoekprofiel zal worden toegevoegd middels en klantendossier aan ons systeem. Dit systeem staat in contact met de NVM database waardoor er iedere dag een uitgebreide scan zal plaatsvinden van het beschikbare aanbod. Indien er op basis van uw profiel, bij deze scan geschikt aanbod voor u is gevonden dan zullen wij u dit toesturen op de wijze die u wenst via e-mail of per post.

Het plannen van afspraken van afspraken en begeleiden van bezichtigingen:

Heeft u een woning gevonden die u wil bezichtigen dan kunt u contact opnemen voor het maken van een afspraak. Wij zullen, in samenspraak met u, een afspraak voor bezichtiging gaan plannen bij de verkopende makelaar of de particuliere verkoper. Tijdens deze bezichtiging zullen wij de mogelijkheden en onmogelijkheden van de woning gaan inventariseren. Verder zullen wij u informeren over de (zichtbare) bouwkundige staat van de woning, de waarde van de woning en eventuele andere relevante zaken die het gebruik en genot van de woning kunnen beperken of wellicht juist bevorderen. Al deze zaken nemen wij met name na de bezichtiging met u door zodat u samen met uw eigen indruk een totaalbeeld van de woning krijgt.

Het voeren van onderhandelingen:

Indien u na de bezichtiging verdere interesse heeft voor de betreffende woning dan kunnen wij, in overleg met u, mogelijk overgaan tot het doen van een bod. Hierbij zullen wij met u bespreken welke situaties zich kunnen voordoen en trachten hierop te anticiperen. Verder zullen wij gedurende de onderhandelingen in nauw contact met u staan om de voortgang te bespreken teneinde een positief resultaat te bereiken.

Zorgdragen voor een correcte en nauwkeurige contractafhandeling:

Na het bereiken van overeenstemming met de verkopende partij zullen wij toezien op het opstellen van een nauwkeurig en goed koopcontract. Dit contract nemen wij uitgebreid met u door alvorens u overgaat tot ondertekening.

Begeleiden van het verdere traject tot en met de overdracht bij de notaris:

Verder kunnen wij u vanzelfsprekend begeleiden bij het zoeken naar de juiste hypotheekmogelijkheden en vormen (zie Hypotheken), het vinden van een geschikte notaris en het verzorgen van een degelijk en deskundig taxatierapport als onderbouwing van uw hypotheekaanvraag. Op de datum van transport zullen wij met u een eindinspectie uitvoeren bij de nieuwe woning. Bij deze inspectie zullen we bekijken of de woning zo wordt opgeleverd zoals is afgesproken. Vervolgens gaan we gezamenlijk naar de notaris voor de overdracht van de woning.

Nazorg:

Uiteraard houdt onze dienstverlening niet op bij het passeren van de levering bij de notaris waarmee de eigendomsoverdracht een feit is. U bent te allen tijde van harte welkom om met eventuele vragen en/of opmerkingen bij ons langs te komen. Wij staan u graag te woord!

Pakketten voor dienstverlening bij aankoopbegeleiding:

In een tijd waarin inzichtelijkheid en toegankelijkheid door technologische ontwikkelingen (bv. het internet) een belangrijke rol spelen heeft iedere woningzoekende een eigen wens met betrekking tot de mate van begeleiding door een makelaar. Om hier in tegemoet te komen en in een poging zoveel mogelijk woningzoekenden op maat te bedienen heeft Korporaal & Bertels NVM Makelaars diverse mogelijkheden. Bel ons dan ook voor een vrijblijvende afspraak voor het bespreken van de mogelijkheden. 

Aankoopmakelaar inschakelen?

Als u meer informatie wilt over onze dienstverlening bij het aankopen van een woning, dan kunt u hieronder uw vraag stellen.

Bericht:
 
De heer    Mevrouw
 
Versturen * a.u.b. invullen